חמאס אימן במלזיה חוליות רחפנים לקראת פיגוע

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on חמאס אימן במלזיה חוליות רחפנים לקראת פיגוע
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רקע

    בליל 21-20 יולי נעצר ע"י כוחות צה"ל באזור קרארה, שבח'אן יונס, פעיל חמאס צבאי, בדרגת מפקד חוליה, בגדוד של חמאס בח'אן יונס.

    בחקירתו, בשירות הביטחון הכללי, מסר על מעורבותו באימוני מצנחי רחיפה, לקראת ביצוע פיגוע חדירה לישראל, וכן על הנחיות לביצוע חטיפה, כהכנה לקראת אפשרות של כניסת כוחות של צה"ל לרצועה.

    בנוסף, מסר הנחקר, כי לקראת אפשרות כנ"ל, הוכנו מארבי נ"ט, ואף הצביע על מיקום עמדה לירי צליפה, בקומה העשירית של בניין "הסהר האדום" בח'אן יונס.

    גיוס, אימונים, ושמירה חמושה

    הנחקר גויס לחמאס בשנת 2007, ישירות לזרוע הצבאית, "גדודי עז אלדין אלקסאם". הוא עבר קורס קצר של שימוש בקלצ'ניקוב, אשר כלל: פירוק, הרכבה וניקוי הנשק, וכן אימון ירי באש חיה, בתנוחות כריעה, שכיבה, ועמידה.

    לאחר האימון השתלב הנחקר בכוח השמירה החמושה של חמאס (רבאט), וביצע משמרת אחת לשבוע, בין חצות לארבע לפנות בוקר. בתחילת כל משמרת צוידו השומרים ברובה מסוג קלצ'ניקוב.

    לאחר כמה חודשים עבר הנחקר השתלמות נוספת, אשר כללה ירי בקלצ'ניקוב, תוך כדי תנועה, הכרה ואימון על מקלע כבד מסוג PKC , וכן אימון על רימוני יד, מתוצרת מקומית. אימוני ריענון, בנושאים אלו, התקיימו כל חמישה חודשים.

    בשנת 2012 הוצב הנחקר ביחידת מילואים, בתפקיד אשר כלל, בין היתר, מילוי מקום של פעילים, שיצאו למשימות מיוחדות, וביצוע שליחויות במצב של הפצצה או מלחמה. ב-2013 הוא גויס ליחידה מיוחדת, ואז גם קיבל נשק אישי צמוד, מסוג קלצ'ניקוב, ומחסניות.

    באמצע יוני 2014 התקיים קורס ריענון לפעילים, אשר כלל אימון על סוגי אמל"ח שונים, ביניהם: אקדח, קלצ'ניקוב, 16–M , מקלע כבד PKC , RPG, וכן שימוש בחומרי נפץ. בנוסף, נלמדו בו שיטות לחטיפת חיילים ושהייה במנהרות. הנחקר אמור היה לעבור קורס כזה לאחר סיום הרמדאן (סוף יולי 2014).
    גיוס לכוח המיוחד ואימונים במצנחי רחיפה לקראת פיגוע

    בשנת 2010 גויס הנחקר לכוח המיוחד, שנשלח למלזיה, לאימונים במצנחי רחיפה, לקראת ביצוע פיגוע חדירה לישראל. ביחד עם הנחקר יצאו כ-10 פעילים נוספים, מגדודים שונים, אשר התאמנו שם, במשך כשבוע, בהטסת מצנח רחיפה.

    כששב הנחקר לרצועת עזה, הוא זומן עם כ-10 פעילים נוספים, שהיו אמורים לבצע את הפיגוע, לאימון, אשר כלל, בעיקר ירי מקלצ'ניקוב. כל הפעילים הוזהרו לשמור על חשאיות, ולא לדבר כלל על נושא המצנחים.

    רק בשנת 2014 זומן הנחקר לאימון נוסף במצנח רחיפה. באימון זה, שהתקיים ברצועה, השתתפו עשרת הפעילים הנ"ל, אשר התאמנו על מצנח רחיפה יחיד.

    לדברי הנחקר, לא נאמר להם היכן יתבצע הפיגוע.

    סיכום
    מהפרטים העולים בחקירתו של העצור ניכר כי חמאס, השקיעה מאמצים אדירים בהתעצמות ובבניין הכוח, במסגרתם בנתה ואימנה צבא קומנדו לוחם.

    בנוסף, וכהכנה לעימות קרקעי עם ישראל, בנתה חמאס רשת מנהרות, שנועדו לפגוע בכוחות צה"ל, ואף לחטוף חייל מקרב הכוחות.

    לצד כל אלה, שקד חמאס על תכנון פיגועי "איכות" ייחודים ומשמעותיים, כגון פיגוע חדירה באמצעות מצנחי רחיפה – כל זאת, תוך קבלת סיוע ואימונים במדינות אחרות (במקרה זה, מלזיה).



    0 תגובות